SzukajSzukaj
dołącz do nas Facebook Google RSS Twitter

Facebook testuje przycisk „głos na nie” do negatywnej oceny komentarzy. "To nie jest przycisk Nie lubię"

Facebook potwierdził że prowadzi obecnie próby nowej funkcji o nazwie Downvote, która pozwoli użytkownikom na wyrażenie krytycznego stosunku do konkretnych komentarzy zamieszczanych w serwisie. Facebook podkreśla, że testowana opcja nie ma nic wspólnego z przyciskiem Nie lubię i ma dostarczać serwisowi szerszych niż dotąd informacji na temat komentarzy publikowanych na platformie.

Article

Facebook rozpoczął próby nowej funkcji o nazwie Downvote. Ma ona postać dodatkowego przycisku umieszczonego w menu rozwijanym przy każdym z komentarzy. Po użyciu tego przycisku istnieje możliwość ukrycia konkretnego komentarza i dodatkowo wyrażenia negatywnego stosunku użytkownika na temat zamieszczonej wypowiedzi.

W dodatkowym zestawie opcji użytkownik określa charakter swoich zarzutów pod adresem wybranego wpisu. Może uznać komentarz za obraźliwy, niezgodny z prawdą lub nie związany z tematem komentowanego postu. Przycisk Downvote pojawia się tylko przy komentarzach zamieszczonych pod treściami posiadającymi status publiczny. Funkcjonowanie nowej opcji zostało zademonstrowane w internecie przez niektórych użytkowników mających do niej dostęp.

W komunikacie Facebook poinformował, że prowadzone obecnie testy są ograniczone jedynie do wybranej grupy użytkowników w USA korzystających z mobilnej wersji Facebooka. Serwis wyjaśnia, że zastosowanie przycisku Downvote będzie każdorazowo notowane przez system, co ma pomóc w walce z hejtem czy szerzeniem się fake newsów na platformie. Na razie nie ma żadnych sprecyzowanych planów globalnego wprowadzenia Downvote.

Facebook zastrzega też wyraźnie, że testowana obecnie opcja nie ma nic wspólnego z przyciskiem Nie lubię. Spekulacje na temat wprowadzenia takiej funkcji pojawiły się jeszcze w 2014 r., ostatecznie okazało się jednak że Facebook zamiast niej zaproponował użytkownikom zestaw przycisków o nazwie Reactions, które są dzisiaj szeroko wykorzystywane na platformie.

W 2017 r. Facebook zanotował 40,65 mld dol. przychodu, co oznacza wzrost o 47 proc. wobec roku 2016 (27,64 mld dol.). Zysk netto wzrósł z 10,22 do 15,93 mld dol. (+56 proc.).

 

Newsletter WirtualneMedia.pl w Twojej skrzynce mailowej

Dołącz do dyskusji: Facebook testuje przycisk „głos na nie” do negatywnej oceny komentarzy. "To nie jest przycisk Nie lubię"

2 komentarze
Publikowane komentarze są prywatnymi opiniami użytkowników portalu. Wirtualnemedia.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii. Jeżeli którykolwiek z postów na forum łamie dobre obyczaje, zawiadom nas o tym redakcja@wirtualnemedia.pl
User
ciekawe
A kiedy raz na zawsze będzie testował wymeldowanie się z Polski, bo 10 lat istnienia tutaj to more than enough jak to mawiał Donald. 10 lat jałowienia umysłów młodych ludzi, może już wystarczy? Czy czekamy na kolejną kadencję? Poza tym uważam, że trzeba raz na zawsze skończyć z epoką homo-smartfonicus. Natural tastes better , naturalne smakuje lepiej i tak też jest w życiu, świat wirtualny to świat stworzony przez człowieka, pełen fikcji, ułudy, świat prawdziwy jest dziełem Boga i to jest arcydzieło. Od tego jesteśmy stworzeni by być blisko, nie ma miejsca na spędzanie czasu non stop przykutym do smartfona, do mediów społecznościowych. Liczy się tu i teraz i to co będzie po przejściu na drugą stronę. Olać świat wirtualny, życie jest zbyt krótkie i piękne by było tak marnotrawione.
4 15
odpowiedź
User
Racjonalny
Yyyyy... Miałem coś napisać, ale mózg mi się zawiesił po lekturze komentarza powyżej.
13 3
odpowiedź
Zobacz więcej w kategorii: Reklamy / Marketing