WirtualneMedia.pl

Portal o mediach, reklamie, internecie, PR
Nr 1 w Polsce

Przeczytaj też

Edyta Sadowska odchodzi z Grupy Onet-RASP, Marcin Biegluk szefem portfolio prasowego

Edyta Sadowska odchodzi z Ringier Axel Springer Polska. „ Jest doskonałym menedżerem, nic dziwnego, że chce się rozwijać”

2017-12-02 A A A KOMENTARZE: 6 FORUM DRUKUJ POLEĆ

Edyta Sadowska spędziła w grupie Ringier Axel Springer Polska kilkanaście lat, jest doskonałym menedżerem, nic dziwnego, że chce się rozwijać, wykorzystać swoje umiejętności i doświadczenie w nowym kontekście zawodowym - uważa Marek Sowa, były prezes RASP. Bartosz Hojka, prezes Agory, docenia sukcesy Sadowskiej na polu cyfryzacji wydawnictwa.

Edyta Sadowska Edyta Sadowska

Kilka dni temu Edyta Sadowska ogłosiła, że żegna się z firmą na własną prośbę, z zamiarem podjęcia nowych wyzwań zawodowych. - Decyzja o odejściu z Grupy Onet-RAS Polska nie była łatwa, ale chcę podjąć nowe wyzwania. Spółka i ludzie, z którymi dane mi było pracować pozostaną mi bardzo bliskie. Przez 12 lat pracy w spółce moim głównym celem było zbudowanie silnych zespołów i wzrost konkurencyjności naszej działalności - komentowała.

W latach 2006-2012 Sadowska była w Axel Springer Polska dyrektorem finansowym, a na początku 2012 roku została prezesem Ringier Axel Springer Polska. Była też członkiem powołanego w połowie 2014 roku wspólnego kierownictwa spółek Ringier Axel Springer Polska i Grupa Onet. Zapytana przez Wirtualnemedia.pl, jak planuje dalszą karierę zawodową, odpowiada tylko: - Niestety w związku z umową z moim nowym pracodawcą nie mogę dzisiaj ujawnić dalszych planów zawodowych. Poinformuję o nich na początku roku.

Branża komentuje decyzję Sadowskiej dość oszczędnie. Większość szefów spółek medialnych nie chciała się wypowiadać na ten temat. Marek Sowa, obecnie szef Golf Channel Polska, a w przeszłości wieloletni prezes UPC Polska, były prezes Agory i Axel Springer Polska, zwraca uwagę na to, że decyzja prezes Sadowskiej o odejściu z RASP „jest zrozumiała”. - Spędziła w grupie RASP kilkanaście lat, jest doskonałym menedżerem, nic dziwnego, że chce się rozwijać, wykorzystać swoje umiejętności i doświadczenie w nowym kontekście zawodowym. Nie wiązałbym przy tym jej odejścia z zapowiadaną przez rząd dekoncentracją mediów w Polsce. To wciąż mgławicowa ustawa, ewentualne nowe regulacje i tak będą musiały uwzględnić prawo Unii Europejskiej i realia współczesnego rynku mediów. Warto przy okazji zwrócić uwagę na fakt, że amerykański regulator (Federal Commnications Commission) właśnie poluzował archaiczne przepisy antykoncentracyjne, wskazując na powszechną cyfryzację rynku mediów i dominującą pozycję internetowych gigantów, takich jak Facebook czy Google - mówi Sowa dla Wirtualnemedia.pl.

Z kolei Bartosz Hojka, prezes Agory, podkreśla w komentarzu dla nas, że Edyta Sadowska od chwili objęcia stanowiska prezesa Axel Springer w Polsce „intensywnie pracowała nad przyspieszeniem transformacji cyfrowej wydawnictwa”. - Osiągnęła na tym trudnym polu niemałe sukcesy. Jednocześnie wzmacniała też portfolio drukowanych tytułów, m.in. odbudowując pozycję "Newsweeka" na rynku tygodników opinii w Polsce. Co ważne, potrafiła znaleźć jeszcze czas i energię, by angażować się w różnorodne akcje społeczne i charytatywne, pokazując wielkie serce. Mam nadzieję, że będziemy jeszcze mieć okazję do współpracy oraz że dzięki swoim kompetencjom i umiejętnościom Edyta Sadowska dalej będzie wspierać rozwój rynku mediów w Polsce.

Od początku przyszłego roku za zarządzanie portfolio prasowym Grupie Onet-RAS Polska będzie odpowiadał Marcin Biegluk, który obejmie nowo utworzone stanowisko dyrektora zarządzającego tym pionem. Będzie kierował obszarem wydawniczym, produkcją i dystrybucją tytułów „Fakt”, „Newsweek Polska”, „Forbes”, „Przegląd Sportowy”, „Auto Świat” i „Komputer Świat”.

Według danych ZKDP tytuły prasowe wydawane przez Ringier Axel Springer Polska w ub.r. zanotowały łączną sprzedaż wynoszącą 106,9 mln egz., o 8,14 proc. mniej niż rok wcześniej. Z kolei serwisy i aplikacje internetowe Grupy Onet-RAS Polska w październiku br. miały 21,23 mln realnych użytkowników i 2,96 mld odsłon (według badania Gemius/PBI).

Autor: jk

Wiecej informacji: Edyta Sadowska, Ringier Axel Springer Polska, Marek Sowa, Bartosz Hojka

Komentarze (6) Dodaj komentarz

Dodaj komentarz

Publikowane komentarze są prywatnymi opiniami użytkowników portalu. Wirtualnemedia.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii. Jeżeli którykolwiek z postów na forum łamie dobre obyczaje, zawiadom nas o tym redakcja@wirtualnemedia.pl

  reklama

POPULARNE

Zobacz więcej

Newsletter

Praca - WirtualneMedia