SzukajSzukaj
dołącz do nas Facebook Google RSS Twitter

E-Kiosk przy wzroście wpływów o 12 proc. miał 185 tys. zł straty netto

W ub.r. spółka E-Kiosk, do której należą platformy internetowe E-Kiosk.pl i Nexto.pl, zanotowała wzrost wpływów ze sprzedaży o 12,2 proc. do 29,47 mln zł oraz 185 tys. zł straty netto. - Słabszy od oczekiwanego wynik finansowy wynika głównie z niższej niż założono w budżecie sprzedaży i dostosowanych do tego budżetu kosztów operacyjnych - tłumaczy prezes firmy Piotr Łysek.

Piotr Łysek Article

Wynik brutto E-Kiosku pogorszył się z 947 tys. zł zysku w 2016 roku do 216 tys. zł straty w 2017 roku, a wynik netto - z 752 tys. zł zysku do 185 tys. zł straty.

- Z punktu widzenia finansowego rok 2017 był dla spółki rokiem trudnym. Słabszy od oczekiwanego wynik finansowy wynika głównie z niższej niż założono w budżecie sprzedaży i dostosowanych do tego budżetu kosztów operacyjnych. Ponadto wystąpiło kilka zdarzeń jednorazowych, m.in. rozpoznanie istotnej części zamówień, oczekiwanych jeszcze w grudniu 2017, w styczniu 2018 - komentuje prezes spółki Piotr Łysek w liście do akcjonariuszy. - Nie był to jednak okres stracony, sytuacja spółki jest stabilna, a koszty poniesione w 2017 roku będą miały pozytywny wpływ na realizację przychodów 2018 - zaznacza.

Koszty sprzedażowe E-Kiosku wzrosły z 6,16 do 9,43 mln zł, a koszty ogólnego zarządu - z 1,92 do 2,32 mln zł. Natomiast pozostałe koszty operacyjne zmalały ze 155 do 12 tys. zł.

E-Kiosk zarządza platformami E-Kiosk.pl i Nexto.pl oferującymi cyfrowe wydania prasy, ebooki i audiobooki. 50,01 proc. akcji spółki ma Gremi Media, a 28,14 proc. - Ruch.

Piotr Łysek jest prezesem E-Kiosku od połowy ub.r. W październiku ub.r. wiceprezesem spółki został Łukasz Piela, a w tym tygodniu Anetę Zawiślak zastąpił w zarządzie Paweł Myjak.

Dołącz do dyskusji: E-Kiosk przy wzroście wpływów o 12 proc. miał 185 tys. zł straty netto

1 komentarze
Publikowane komentarze są prywatnymi opiniami użytkowników portalu. Wirtualnemedia.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii. Jeżeli którykolwiek z postów na forum łamie dobre obyczaje, zawiadom nas o tym redakcja@wirtualnemedia.pl
User
Leo
,,..Słabszy od oczekiwanego wynik finansowy wynika głównie z niższej niż założono w budżecie sprzedaży..." :)) Kolejny słaby rok jest efektem braku profesjonalnej kadry (regularnym zastępowaniem doświadczonych ludzi tymi ,,v-ce" oraz po prostu słabą atmosferą w firmie. Żeby osiągać dobre wyniki trzeba: 1. Pierwsze primo - zmotywowanych ludzi 2. Drugie primo : ) - doświadczenia/ wiedzy. SZANSE: Rzeczpospolita to cały czas merytorycznie dobry tytuł (choć od jakiegoś czasu skręca w lewo, zatraca opinię, wypracowanego przez lata RZETELNEGO tytułu). Wykorzystajcie to... Zmotywowany zespół sprzedaży i właściwy szef (autorytet) mogą zdziałać cuda! Powodzenia.
1 0
odpowiedź
Zobacz więcej w kategorii: Reklamy / Marketing