SzukajSzukaj
dołącz do nas Facebook Google RSS Twitter

Dorota Gawryluk zmienia „Wydarzenia” i Polsat News, wg „Gazety Wyborczej” to ustępstwo wobec rządu PiS

Dominika Wielowieyska oceniła w „Gazecie Wyborczej”, że wprowadzane ostatnio zmiany w programach informacyjnych i publicystycznych Telewizji Polsat to ukłon wobec rządu PiS, mogący mieć związek z innymi biznesami Zygmunta Solorza. Rzecznik Polsatu ocenia te doniesienia jako „anonimowe opowieści i legendy korytarzowe”.

Dorota Gawryluk, fot.polsat Article

W sobotnio-niedzielnym wydaniu „Gazety Wyborczej” znalazł się artykuł Dominiki Wielowieyskiej zapowiadany na pierwszej stronie tytułem „Zamach na Polsat”. - Przewrót personalny w trzeciej co do wielkości telewizji w Polsce. Ma być przychylna wobec PiS. Władzę nad newsami dostała Dorota Gawryluk, znana z sympatii dla „dobrej zmiany”. Właściciel stacji Zygmunt Solorz ma powody, by dobrze żyć z władzą - stwierdzono w zapowiedzi tekstu.

Przypomnijmy, że ponad miesiąc temu szefową pionu informacji i publicystyki została Dorota Gawryluk. Zastąpiła Henryka Sobierajskiego, który odpowiada teraz za utworzenie agencji informacyjnej w formie nowej spółki w ramach Grupy Polsat. Jednocześnie główne wydanie „Wydarzeń” przestał prowadzić Jarosław Gugała, który zarządza teraz pasmem po godz. 22 w Polsat News.

Prowadzącymi główne wydanie „Wydarzeń” są obecnie Dorota Gawryluk (do poniedziałku do czwartku), Joanna Wrześniewska-Sieger i Agnieszka Mosór. Ponadto „Gość Wydarzeń” w Polsat News został zastąpiony przez dłuższy program „Wydarzenia i opinie”.

Według ustaleń Dominiki Wielowieyskiej decyzję o zastąpieniu Henryka Sobierajskiego przez Dorotę Gawryluk podjął prezes Telewizji Polsat Mirosław Błaszczyk, przy czym wpływ mógł mieć na to Krzysztof Turkowski, doradca zarządu Polsatu związany od wielu lat z firmą. W tekście zaznaczono, że Turowski to przyjaciel Bronisława Wildsteina, Adam Lipińskiego z PiS i Kornela Morawieckiego. W konsekwencji jego pozycja w Polsacie mocno wzrosła, kiedy premierem został Mateusz Morawiecki.

Publicystka „GW” stwierdziła, że już wcześniej Turowski zwracał uwagę Sobierajskiemu, że w programach Polsatu za rzadko goszczą politycy PiS. Ponadto rozmawia nieraz z Lipińskim, a na obiadach spotyka się z Dorotą Gawryluk. - Zapewne Krzysztof Turkowski z wieloma osobami się spotyka, co jest całkowicie normalne. Nie ma jednak nic wspólnego z kanałem Polsat News i nie pełni funkcji doradcy Doroty Gawryluk - skomentował w artykule rzecznik Telewizji Polsat Tomasz Matwiejczuk.

W kwietniu zastępcami Doroty Gawryluk jako szefowej informacji i publicystyki zostali Marcin Wójcicki i Mariusz Kopiński. Według Dominiki Wielowieyskiej ten pierwszy nie dopuścił do emisji w Polsacie materiału o córce leśnika (czyli sytuacji, w której kamera Polsatu nagrała, jak tuż przed obradami rządu Jan Szyszko dał kopertę Mariuszowi Błaszczakowi, mówiąc że chodzi o córkę leśnika - uznano to za symbol nepotyzmu w obozie rządzącym). W konsekwencji nagranie udostępniono tylko w serwisie internetowym Polsat News.

Wójcicki miał też interweniować u wydawcy w sprawie „pasku” Polsat News z informacją: „Brak porozumienia między protestującymi a rządem”, chcąc, żeby zmieniono ją na: „Protestujący odrzucili postulaty rządu”. Narzekał też, że do jednego programu zaproszono Agnieszkę Wiśniewską z „Krytyki Politycznej” i Łukasza Warzechę z „Do Rzeczy”, tłumacząc, że oboje są krytyczni wobec rządu.

Wielowieyska napisała też, że Dorota Gawryluk miała na kolegium nie przyjąć tematu o uniewinnieniu uczestnika kontrmanifestacji smoleńskiej, natomiast Krzysztof Turkowski miał powiedzieć dziennikarce Beacie Lubeckiej, że gdyby zapraszała innych gości, nadal prowadziłaby program.

Co na to Polsat? - Anonimowymi opowieściami i legendami korytarzowymi o tym, kto co komu powiedział, nie zajmuję się i władze naszej stacji również nie - odpowiedział Tomasz Matwiejczuk.

Z końcem kwietnia z dotychczasowymi funkcjami w kierownictwie Polsat News i Polsat News 2 pożegnali się Beata Grabarczyk, Marcin Cholewiński, Roman Kukielak, Radosław Kietliński i Jerzy Sikora. Ponadto programy przestał prowadzić Wojciech Szeląg oraz zakończono emisję „Młodych wilków” z Dominiką Długosz.

Dominika Wielowieyska ocenia, że zmiany w programach informacyjnych i publicystycznych mogą być związane z sytuacją innych firm Zygmunta Solorza. Opisała przede wszystkim, że Zespół Elektrowni Pątnów Adamów Konin wskutek decyzji urzędowej musiał wstrzymać budowy odkrywki węgla brunatnego Ościsłowo.

Ponadto Cyfrowy Polsat w efekcie dwóch decyzji skarbówki ma zapłacić zaległy podatek. W Dyrektor Izby Administracji Skarbowej w Warszawie podtrzymał decyzję z maja ub.r. nakazującą firmie uiszczenie dodatkowych 40,6 mln zł plus odsetki podatku dochodowego za 2011 rok, natomiast Z kolei w marcu br. naczelnik Małopolskiego Urzędu Celno-Skarbowego nakazał Cyfrowemu Polsatowi zapłatę 24,2 mln zł plus odsetki zaległego podatku za 2012 roku oraz przekazał, że analizuje dodatkowe zobowiązania spółki za 2013 i 2014 wynoszące ok. 35 mln zł. W związku z tym firma zwiększyła zobowiązania z tytułu odroczonego podatku dochodowego o ok. 144 mln zł.

Rzecznik Telewizji Polsat zapewnił, że Dorota Gawryluk ma swobodę w zarządzaniu pionem informacyjno-publicystycznym. - Natomiast próba twierdzenia, że została dyrektorem obszaru informacji i publicystki w związku z odkrywką węgla brunatnego jest absurdalna, żeby nie powiedzieć śmieszna - ocenił. Dodał też, że Zespół Elektrowni PAK jest w dobrej sytuacji, a zarząd firmy rekomenduje akcjonariuszom wypłacenie dywidendy za ub.r.

Dominika Wielowieyska zaznaczyła, że zmiany w „Wydarzeniach” i Polsat News nie są związane tylko z innymi interesami Zygmunta Solorza. - We wszystkich tego typu sprawach każdy biznesmen uruchamia wielopoziomowy lobbing, aby się bronić. Moi rozmówcy przekonują, że rewolucja personalna w Polsat News to wypadkowa wielu czynników: słabej oglądalności, być może pogróżek pod adresem Solorza... Ale być może miliarder chce po prostu minimalizować ryzyko biznesowe - stwierdziła.

Oceniła również, że mimo opisanych przez nią prób nacisków materiały w programach informacyjnych Telewizji Polsat są neutralne.

W pierwszym kwartale br. wpływy grupy Telewizja Polsat z reklam i sponsoringu zwiększyły się w skali roku o 15,1 proc. do 269 mln zł. Nadawca pod koniec ub.r. za 103 mln zł kupił od ZPR Media 100 proc. udziałów spółek nadających kanały Eska TV, Eska TV Extra, Eska Rock TV, Polo TV i Vox Music TV oraz 34 proc. udziałów nadawcy Fokus TV i Nowa TV (z opcją dokupienia kolejnych 15 proc.) zapłaciła ok. 103 mln zł. W lutym br. zrealizował wariant kupna kolejnych 15 proc. udziałów nadawcy Fokus TV i Nowa TV.

Cała grupa kapitałowa Cyfrowy Polsat w minionym kwartale miała 2,34 mld zł wpływów sprzedażowych oraz 292,2 mln zł zysku netto.

Newsletter WirtualneMedia.pl w Twojej skrzynce mailowej

Dołącz do dyskusji: Dorota Gawryluk zmienia „Wydarzenia” i Polsat News, wg „Gazety Wyborczej” to ustępstwo wobec rządu PiS

57 komentarze
Publikowane komentarze są prywatnymi opiniami użytkowników portalu. Wirtualnemedia.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii. Jeżeli którykolwiek z postów na forum łamie dobre obyczaje, zawiadom nas o tym redakcja@wirtualnemedia.pl
User
piotr
GW juz nie ma się kogo czepiać. Gawryluk może i jest królową lodu ale wierzę w każde zdanie, które mówi w Wydarzeniach. obok Patrycji Redo z tvn to najjaśniejsza gwiazda w polskiej tv. jedyna zabawna anegdota z artykułu wielowiejskiej to ta, że jacek kurski zapraszał biuskupa do programu polsatu. ale co to za różnica, latać helikopterem*... zamawiać gości.... *jeżeli to prawda
47 54
odpowiedź
User
Romek
To ja dziękuję za Wydarzenia Polsatu
59 64
odpowiedź
User
Henio
To nie są bzdury,w programach informacyjnych Polsatu widać wyraźny skręt w prawo.
85 43
odpowiedź
User
Blob
nie rozumiem argumentów GWna, Polsat to prywatna stacja i może sobie robić i mówić z sympatią co chce, na tym polega kapitalizm i prywatne media i nie ma w tym nic złego. WIdać że tęsknota za komuną chula po redakcji gasnącej GW
68 58
odpowiedź
User
Sfor
A jednak, GW na tropie faszyzmu dotarła do Polsatu. Teraz trzeba tylko powiadomić reporterów bez granic, KE, PE etc.
80 38
odpowiedź
User
Obeserwator
Pisiorki dojechały Zygmusia. I tak długo się trzymał. Gdyby nie obsadził tej pisowskiej rebeki, to by mu całkiem biznes zwinęli. Ot taka stabilność biznesowa w Polsce. PiS grubo sobie pogrywa z bardzo poważnymi ludźmi. Myślę, że w dłuższej perspektywie pisowcy będą bardzo żałować swoich decyzji.
66 53
odpowiedź
User
Rita Tita
Wybiórcza szaleje. A może niech pismaki od Michnika opiszą jak to jest lizać tyłki ludziom z PO. I robić wszystko na korzyść tej partii. Nawet nie wiem czy się śmiać czy płakać. Polsat to prywatna stacja i może robić co chce. Ale akurat wydarzenia to chyba najbardziej obiektywny serwis w polskiej TV.
76 43
odpowiedź
User
KROPEK
A ja oglądam Polsat już od dawna, bo była to jedyna stacja która w miarę obiektywnie opisywała bieżące wydarzenia. Lewacy maja swoje TVN, Prawacy mają swoje TVP a centralacy mają swój Polsat KROPKA
59 35
odpowiedź
User
conf
A jednak, GW na tropie faszyzmu dotarła do Polsatu. Teraz trzeba tylko powiadomić reporterów bez granic, KE, PE etc.


tam w GW to juz dominiki i inne to zamiast białych myszek wszędzie widza pisowców ; ) Ale po dzisiejszym marszu ciśnienie im skoczy - miało byc 100 tys , było 10 tys : ) Ludzie woleli grilla zamiast "obrony demokracji" ; )
55 35
odpowiedź
User
Yman
Najgorsze jest jak telekomy a własciwie ich właściciele przypisywane są do konretnej stacji (w sensie wyznania politycznego) akreują sie jako bezstronne.
25 4
odpowiedź
Zobacz więcej w kategorii: Reklamy / Marketing