WirtualneMedia.pl

Portal o mediach, reklamie, internecie, PR
Nr 1 w Polsce

Przeczytaj też

Artur Potocki: dłuższe wideo z gwiazdami tv jest za drogie, Interia obiektywna i coraz bardziej e-commerce’owa

Dopiero 6 lat po powstaniu Instagrama Apple uruchamia na nim profil

2017-08-08 A A A KOMENTARZE: 1 FORUM DRUKUJ POLEĆ

Koncern Apple uruchomił w serwisie Instagram swój oficjalny profil pomimo tego, że platforma działa już od 6 lat i obecnie ma ponad 700 milionów użytkowników. Na koncie prezentowane będą najlepsze zdjęcia wykonane iPhonem.

Dopiero 6 lat po powstaniu Instagrama Apple uruchamia na nim profil

Oficjalny profil Apple na Instagramie został uruchomiony w poniedziałek pod nazwą @apple. W pierwszym dniu na koncie opublikowano 9 postów, z których każdy zawiera kolekcję kilkunastu dopracowanych fotografii. W momencie publikacji tego tekstu profil jednej z najbardziej znanych marek świata posiadał 155 tys. obserwujących.

Apple nie tłumaczy szerzej swojego debiutu ograniczając się do zamieszczonego pośrodku kolekcji zdjęć lakonicznego powitania „Hello”. Ze skąpych informacji na profilu wynika, że będzie on poświęcony prezentacji najlepszych fotografii wykonanych za pomocą iPhone’a przez użytkowników, którzy opatrzą swoje prace hashtagiem #ShotoniPhone.

W branży technologicznej oraz wśród użytkowników internetu tak późne pojawienie się Apple na Instagramie wywołało pewne zdziwienie z kilku powodów.

Po pierwsze założony przez Kevina Systroma i Marka Kriegera serwis funkcjonuje w sieci już od 2010, a w 2012 r. za miliard dolarów został zakupiony przez Facebooka, co w kolejnych latach zapewniło platformie dynamiczny wzrost popularności – na koniec kwietnia br. miała ona ponad 700 mln użytkowników. Apple mógł więc znacznie wcześniej wykorzystać rosnącą społeczność Instagrama do marketingowej komunikacji z potencjalnymi klientami producenta.

Po drugie przez pierwszy okres funkcjonowania Instagrama był on dostępny wyłącznie w postaci aplikacji do systemu iOS i wydaje się, że taką unikalną szansę zbudowania lojalnej grupy odbiorców Apple przegapił.

Teraz niektórzy obserwatorzy rynku nowych technologii przypuszczają, że pojawienie się Apple na Instagramie ma stanowić część strategii marketingowej związanej z planowanym wprowadzeniem na rynek od września br. iPhone’a 8 – nowego flagowego modelu produkowanego przez koncern, który według oczekiwań zostanie wyposażony m.in. w zaawansowany główny aparat fotograficzny z dwoma obiektywami.

 

Autor: ps

Wiecej informacji: Instagram, Apple, iPhone 8, Facebook

Komentarze (1) Dodaj komentarz

Dodaj komentarz

Publikowane komentarze są prywatnymi opiniami użytkowników portalu. Wirtualnemedia.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii. Jeżeli którykolwiek z postów na forum łamie dobre obyczaje, zawiadom nas o tym redakcja@wirtualnemedia.pl

  reklama

POPULARNE

Zobacz więcej

Newsletter

Praca - WirtualneMedia