SzukajSzukaj
dołącz do nas Facebook Google RSS Twitter

„Do Rzeczy” i „Sieci” najwięcej straciły w listopadzie. Na plusie tylko „Tygodnik Powszechny” i „Gazeta Polska”

Liderem średniej sprzedaży ogółem wśród tygodników opinii w listopadzie ub.r. był „Gość Niedzielny”. Największym wzrostem pochwalić się mógł „Tygodnik Powszechny”, a na czele spadków znalazło się „Do Rzeczy” - wynika z analizy Wirtualnemedia.pl.

Article

W segmencie tygodników opinii liderem pozostaje niezmiennie „Gość Niedzielny” (Instytut Gość Media). Jego średnia sprzedaż ogółem w listopadzie 2017 roku wyniosła 121 282 egz. Było to o 6,60 proc. mniej niż w analogicznym okresie rok wcześniej - wynika z danych Związku Kontroli Dystrybucji Prasy, opracowanych przez portal Wirtualnemedia.pl.

>>> Przeglądaj okładki gazet i magazynów w naszym dziale Jedynki

Wiceliderem „Polityka” (Polityka). Jej wynik sprzedażowy zmniejszył się o 10,97 proc. do 98 010 egz.

Podium uzupełnia „Newsweek Polska” (Ringier Axel Springer Polska). Jego średnia sprzedaż ogółem w listopadzie ub.r. wyniosła 84 294 egz., po spadku o 18,42 proc.

Tuż za podium znalazł się tygodnik „Sieci” (Fratria). Jego średnia sprzedaż ogółem wyniosła 54 464 egz., po spadku o 21,29 proc. Tygodnik ten do końca lipca ub.r. ukazywał się pod nazwą „W Sieci”. Wynika to z wydanego wyroku Sądu Apelacyjnego w Warszawie w procesie wytoczonym wydawcy przez Gremi Media.

Oczko niżej uplasował się konkurencyjny tygodnik „Do Rzeczy” (Orle Pióro), którego średni wynik poszedł w dół o 23,84 proc. do 37 068 egz. Jednocześnie jest to największy spadek w zestawieniu.

Ósmy był „Tygodnik Powszechny” (Tygodnik Powszechny), który pochwalić się mógł największym wzrostem w zestawieniu, wynoszącym 12,34 proc. Jego średnia sprzedaż ogółem w badanym miesiącu wyniosła 24 036 egz.

Jedną lokatę wyżej znalazł się tygodnik „Fakty i Mity” (Błaja News), który kontrolowany jest przez ZKDP od października 2016 roku. Jego średni wynik w listopadzie ub.r. wyniósł 24 052 egz., po spadku o 19,50 proc.

W listopadzie ub.r. w porównaniu do października ub.r. największy wzrost średniej sprzedaży ogółem wśród tygodników opinii osiągnął „Fakt”, którego wynik zwiększył się o 2,18 proc.

Największy spadek, wynoszący 10,42 proc., zanotował tutaj „Wprost”.

Sprzedaż ogółem to suma sprzedaży egzemplarzowej wydań drukowanych, sprzedaży egzemplarzowej e-wydań oraz wszystkich form prenumeraty wydań drukowanych i prenumeraty e-wydań.

Rozpowszechnianie płatne razem to suma sprzedaży egzemplarzowej wydań drukowanych, sprzedaży egzemplarzowej e-wydań, prenumeraty wydań drukowanych i prenumeraty e-wydań oraz innych płatnych form rozpowszechniania wydań drukowanych i innej płatnej dystrybucji e-wydań.

Nakład jednorazowy to liczba wydrukowanych egzemplarzy danego wydania opatrzonego tą samą datą wydawniczą oraz tym samym numerem, nie zawiera rozpowszechnionych przez wydawcę e-wydań. Średni nakład jednorazowy oblicza się dodając nakłady wszystkich wydań w danym okresie i dzieląc otrzymaną sumę przez liczbę wydań w danym okresie.

Newsletter WirtualneMedia.pl w Twojej skrzynce mailowej

Dołącz do dyskusji: „Do Rzeczy” i „Sieci” najwięcej straciły w listopadzie. Na plusie tylko „Tygodnik Powszechny” i „Gazeta Polska”

13 komentarze
Publikowane komentarze są prywatnymi opiniami użytkowników portalu. Wirtualnemedia.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii. Jeżeli którykolwiek z postów na forum łamie dobre obyczaje, zawiadom nas o tym redakcja@wirtualnemedia.pl
User
kici-kici
Ale jest oczko, i to się liczy...
3 2
odpowiedź
User
gość
powoli systematycznie spada. ciekaw jestem jak będzie za 10 lat? jak już będzie połowa tych sum co teraz to będzie i tak dobrze
13 1
odpowiedź
User
Lary
Szkoda, że tygodnik tracą, z prasy to w sumie one są najciekawsze...
18 3
odpowiedź
User
pytanie
Wprost - katastrofa. Kiedy zgaśnie światło? Jeśli jeszcze świeci się gdzieś poza działem reklamy.
18 3
odpowiedź
User
niesmigly rydz
"największy wzrost średniej sprzedaży ogółem wśród tygodników opinii osiągnął „Fakt”

A wśród dzienników tygodnik powszechny....
8 0
odpowiedź
User
Zenobiusz
coraz słabsze te tygodniki, coraz nudniejsze, coraz bardziej prostackie. Opinie są co tydzień takie same, dziennikarze są zakładnikami partii i własnego czytelnika, wiedza w tych tekstach jest minimalna. Do Rzeczy czy Newsweek nie oferują wiedzy tylko prymitywne opinie, po raz tysięczny te same. Jeśli naczelni gazet mają jakieś długoterminowe plany, powinni zrobić autoanalizę. A jeśli chodzi tylko o to, żeby wydębić kasę z reklam, to ok, nie wtrącam się.
17 0
odpowiedź
User
Fox Mulder
No cóż, może poza nielicznymi (oj, bardzo nielicznymi) chlubnymi wyjątkami, dziennikarze robią dokładnie to samo, co politycy. Ograne opinie formułowane pod poglądy grup czy ludzi serwowane są na okrągło. To już nie dziennikarstwo, nie publicystyka, tylko tuby propagandowe obecnych lub upadłych grup interesu. Nic dziwnego, że coraz mniej chętnych do znoszenia tej propagandy. Dodatkowo, jeśli można zrobić sobie prasówkę w internecie (choć poziom tych tekstów i informacji jest częstokroć bardziej niż żenujący), to i tak dziwię się, że jeszcze tyle tego chłamu da się sprzedać. Byle pismak uważa się za intelektualnego tytana, a najczęściej ma tyle do sprzedania "ciemnemu ludowi" co tzw. "elyta" polityczna, czyli nic. Często odnoszę wrażenie, że ci ludzie próbują urągać podstawowej (tak, podstawowej) inteligencji, a do tego udowadniać, że czarne jest białe i na odwrót. Mimo wszystko nie załamujmy się - nadchodzi długo oczekiwany koniec tygodnia, a więc życzę wszystkim miłego wypoczynku :)
11 0
odpowiedź
User
@fox
Święta prawda. To zadęcie autorów jest nie do zniesienia. Wiedzy i mądrości mało. Ale przekonanie o sobie ogromne. Tego się nie da czytać. Więc coraz bardziej piszą sami dla siebie. A czytelnicy głosują nogami.
5 1
odpowiedź
User
Hubis
Cieszy lekki wzrost sprzedaży Przeglądu z października na listopad.
6 6
odpowiedź
User
mkrcl
Cieszy mnie lekki wzrost sprzedaży miesiąc do miesiąca tygodnika "Fakty i Mity" .
6 6
odpowiedź
Zobacz więcej w kategorii: Reklamy / Marketing