SzukajSzukaj
dołącz do nas Facebook Google RSS Twitter

Dofinansowanie urlopu najbardziej motywującym do zmiany pracodawcy benefitem

72 proc. Polaków zmieniłoby pracę, gdyby nowa firma oferowałaby dofinansowanie do urlopu - wynika z badania Kantar TNS dla Pracuj.pl. Słabiej zarabiającym pracownikom bardziej doskwiera brak podwyżki niż pozapłacowych dodatków do pensji.

fot. shuttlerstock Article

Które benefity są w stanie przyciągnąć do firmy nowego pracownika? Według badania Kantar TNS to dofinansowanie do urlopu (łącznie 72 proc. wskazań, zsumowane „raczej” i „zdecydowanie” tak), następnie możliwość wykonywania obowiązków spoza biura oraz prywatna opieka medyczna (po 70 proc.). Sami pracodawcy w ramach pozapłacowych dodatków do pensji najchętniej oferują pakiety medyczne i karnety sportowe. Statystycznie jeden na czterech pracodawców oferuje pracownikom finansowanie szkoleń.

- Benefity postrzegane są przez pracodawców i pracowników głównie przez pryzmat krótkotrwałego narzędzia motywacyjnego, co w mojej opinii jest błędem - ocenia Maciej Bąk z Pracuj.pl. - Pracownik, który korzysta aktywnie z dofinansowywanych zajęć sportowych, będzie się przecież cieszył lepszym zdrowiem. Dofinansowanie do urlopu, oprócz zadowolenia z oszczędności, może pomóc lepiej wypocząć a tym samym zwiększyć efektywność pracy po powrocie. Szkolenia, oprócz zaspokojenia potrzeby rozwoju pomogą nabyć umiejętności, które przydadzą się w lepszym pełnieniu obowiązków. Benefity przynoszą więc również długotrwałe korzyści, pozwalając zadbać o kondycję zarówno fizyczną jak i psychiczną pracowników. Wraz ze wzrostem świadomości tej zależności zarówno wśród zatrudniających jak i zatrudnianych niewątpliwie rosnąć też będzie znaczenie benefitów w wynagradzaniu pracy - dodaje Bąk.

Jak wygląda zainteresowanie pozapłacowymi dodatkami do wynagrodzeń w podziale na płeć? Okazuje się, że dużych rozbieżności nie ma – zarówno panie, jak i panowie chętnie otrzymywaliby od szefostwa prywatną opiekę medyczną (kobiety o 1 p.p. częściej niż mężczyźni), kartę sportową (po 29 proc.) czy dodatek finansowy na urlop (panowie o 1 p.p. częściej niż panie). Największa  różnica występuje w przypadku zainteresowania dofinansowaniem kursów językowych – tym benefitem byłoby zainteresowanych 33 proc. kobiet i 24 proc. mężczyzn.

Eksperci Pracuj.pl zapytali także, czego polskim pracownikom brakuje bardziej, jeśli chodzi o wynagradzanie pracy. 67 proc. odczuwa brak podwyżki przy 33 proc. osób narzekających na bark benefitów. Podniesienie pensji jest ważniejsze dla pracowników zarabiających w przedziałach do 1,5 tys. zł oraz do 2,5 tys. zł brutto miesięcznie. 46 proc. osób z pensją powyżej 4 tys. miesięcznie oczekiwałaby bardziej dodatkowych benefitów niż podwyżki.

 

Podwyżkę jako formę docenienia pracowników stosuje się tylko w 19 proc. firm. Pracodawcy dużo bardziej wolą przyznawać premie uznaniowe (34 proc.) lub uzależnione od rezultatów pracy danej osoby (31 proc.). W przypadku 15 proc. firm, szefowie jako dodatkowe wynagrodzenie stosują publiczną pochwałę w obecności zespołu, a jeden na dziesięciu pracodawców daje pracownikowi dodatkową pensję.

 

Badanie "Czy pieniądze szczęścia nie dają" zrealizowane przez Kantar TNS na zlecenie Pracuj.pl, N=1001, wrzesień 2017. Badanie Benefity oczami pracowników przeprowadzone wśród użytkowników Pracuj.pl przeprowadzone przez Pracuj.pl, N= 2319, grudzień 2017

Newsletter WirtualneMedia.pl w Twojej skrzynce mailowej

Dołącz do dyskusji: Dofinansowanie urlopu najbardziej motywującym do zmiany pracodawcy benefitem

1 komentarze
Publikowane komentarze są prywatnymi opiniami użytkowników portalu. Wirtualnemedia.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii. Jeżeli którykolwiek z postów na forum łamie dobre obyczaje, zawiadom nas o tym redakcja@wirtualnemedia.pl
User
Maciejek
To ciekawe bo często , a raczej co raz częściej widuje temat podobny do tego . Coś w tym musi być, że dofinansowania do urlopów wpływają korzystnie ,ale z tego co widac i tu i chocbyw magazynie nowa sprzedaż , czy w sieci ogólnie to zwiększająca się rola opieki medycznej.
0 0
odpowiedź
Zobacz więcej w kategorii: Reklamy / Marketing