WirtualneMedia.pl

Portal o mediach, reklamie, internecie, PR
Nr 1 w Polsce

Przeczytaj też

RMF FM najchętniej słuchają osoby od 25 do 59 lat i mieszkańcy wsi (profil słuchacza)

Grupa RMF od nowego roku podnosi ceny reklam we wszystkich stacjach

2017-12-01 A A A KOMENTARZE: 5 FORUM DRUKUJ POLEĆ

Grupa RMF od 1 stycznia 2018 roku wprowadza nowy cennik reklamowy. Podwyżki obejmą stacje RMF FM, RMF Maxxx i RMF Classic, zmienią się również stawki za pakiety reklamowe.

Grupa RMF od nowego roku podnosi ceny reklam we wszystkich stacjach

Średnia cena pojedynczych spotów, emitowanych na antenie RMF FM została podniesiona o 9,3 proc. (z 9 972 zł do 10 899 zł), w RMF Maxxx o 8,1 proc.  (z 2 286 zł do 2 472 zł), a w RMF Classic o 7,7% (z 952 zł na 1 025 zł).

Korekta cen obejmuje również pakiety, które nadal pozwalają na uzyskanie rabatów od sumy cenników stacji składowych. Pakiet RMF3D będzie droższy o 10 proc., RMF na Maxxxa  o 8 proc., a RMF z Klasą o 3 proc.

Średnia cena pakietu RMF3D wyniesie od nowego roku 13 063 zł (dotychczas 11 977 zł), w RMF na Maxxxa 12 313 zł (11 287 zł), a w RMF z Klasą 11 576 zł (dotychczas 10 609 zł).

Według nowego cennika (bez podatku VAT), najwięcej w RMF FM reklamodawcy będą musieli zapłacić za spot w paśmie nadawanym od środy do piątku, w godzinach od 7:00 do 10:00 –  34,8 tys. zł. Na antenie RMF Maxx najdroższy pojedynczy spot kosztuje 5,5 tys. zł, obejmuje pasma w godzinach 7:00-9:00 oraz 15:00-18:00, od środy do piątku. W RMF Classic za jeden spot w paśmie od środy do piątku w godzinach 7:00-10:00 trzeba będzie od stycznia zapłacić 2,6 tys. zł.

- W 2017 roku nie zmienialiśmy cenników, robiła to natomiast nasza konkurencja, której wzrosty cen osiągały często poziom dwucyfrowy. Popyt na reklamę radiową, szczególnie w drugiej połowie 2017 roku, przeszedł nasze wszelkie oczekiwania. Ogromnym wyzwaniem jest realizacja wszystkich kampanii reklamowych. Te wszystkie czynniki skłoniły nas do podjęcia decyzji o wejściu w nowy 2018 rok z nową polityką handlową, w której większe akcenty będziemy kładli na elementy wszelakich ekskluzywnych warunków emisji, relacji długości kopii do ceny itd. W nowych cennikach opisane są wszystkie te zasady, których będziemy bacznie pilnować - komentuje Tomasz Ramza, dyrektor generalny działu sprzedaży Grupy RMF.

W tym roku radio RMF Classic zwiększyło swój zasięg techniczny, uruchamiając nadajniki we Włocławku i w Płocku. Jak podaje w komunikacie Grupa RMF, dzienny zasięg jej stacji w okresie od marca do października wzrósł o 13 proc. do poziomu 10,1 mln słuchaczy.

-  Rynek radiowy ma się naprawdę dobrze, po trzech kwartałach w naszej ocenie był na plusie rok do roku i podobnie radio jako medium skończy rok – komentuje dla portalu Wirtualnemedia.pl Tomasz Ramza.

W okresie od sierpnia do października br. RMF FM było liderem słuchalności stacji radiowych w Polsce z wynikiem 25,5 proc. udziałów w rynku. W tym samym okresie, RMF Maxxx miało 3,6 proc., a RMF Classic 1,2 proc. udziałów.

RMF FM jest także liderem rynku radiowego w Aglomeracji Śląskiej, Trójmieście, Krakowie czy Łodzi. To także najchętniej słuchana stacja wśród kadry zarządzającej, osób w wieku 25-59 lat, mieszkańców wsi i małych miast. 

Autor: jd

Wiecej informacji: RMF FM, RMF Maxxx i RMF Classic, Grupa RMF, cennik reklam

Komentarze (5) Dodaj komentarz

Dodaj komentarz

Publikowane komentarze są prywatnymi opiniami użytkowników portalu. Wirtualnemedia.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii. Jeżeli którykolwiek z postów na forum łamie dobre obyczaje, zawiadom nas o tym redakcja@wirtualnemedia.pl

  reklama

POPULARNE

Zobacz więcej

Newsletter

Praca - WirtualneMedia