WirtualneMedia.pl

Portal o mediach, reklamie, internecie, PR
Nr 1 w Polsce

Przeczytaj też

H2O Creative promuje nową wódkę Björn od BZK Alco

Alkohol wolimy pić w domu, najchętniej ze znajomymi. Finlandia najpopularniejszą wódką, a Jack Daniel’s - whisky

2018-01-17 A A A KOMENTARZE: 7 FORUM DRUKUJ POLEĆ

Polacy wolą alkohol pić w domu niż w barze czy pubie, w towarzystwie przyjaciół i znajomych bądź rodziny - wynika z badania SW Research.

Alkohol wolimy pić w domu, najchętniej ze znajomymi. Finlandia najpopularniejszą wódką, a Jack Daniel’s - whisky

Alkohol zdecydowanie wolimy pić w domu - swoim (39,6 proc.) lub znajomych (39,4 proc.). Tylko 11 proc. respondentów deklaruje, że miejscem, w którym najczęściej piją alkohol jest bar lub pub.

Kiedy zaś już sięgamy po alkohol to najchętniej robimy to w towarzystwie przyjaciół i znajomych (50,3 proc.) lub rodziny (30,2 proc.), głównie podczas imprez, spotkań towarzyskich, imienin lub urodzin.

Alkoholami najchętniej kupowanymi na własny użytek są piwo, wino i wódka czysta, przy czym najwięcej osób wskazywało piwo (58,4 proc.). Kiedy jednak wybieramy alkohol, który ma być spożywany podczas spotkania towarzyskiego, najchętniej sięgamy po wódkę czystą (25,9 proc.), rzadziej zaś po wino (17,5 proc.) czy piwo (15 proc.). Badani poproszeni zostali również o wskazanie trzech marek alkoholi, które szczególnie chętnie wówczas wybierają. Okazało się, że wśród wódek największą popularnością cieszą się Finlandia Vodka, Żubrówka i Bols, a wśród win - Carlo Rossi.

Decyzja o wyborze konkretnego alkoholu podyktowana jest okazją, podczas której ma być spożywany oraz jego cechami, wśród których niezmiennie najważniejszy jest smak (41,2 proc.) i znajomość marki (28,9 proc.). Sugeruje to, że zdecydowanie chętniej sięgamy po produkty znane i cenione przez nas. A te, jak wskazali respondenci, w przypadku wódek to Finlandia Vodka (32,1 proc.), Wyborowa (11 proc.) i Pan Tadeusz (8,9 proc.), a w przypadku whisky - Jack Daniel’s (27,2 proc.), Johnny Walker (18,8 proc.) i Ballantine’s (14,3 proc.).

Elementy takie jak ekspozycja marki, dołączone tzw. gratisy, czy reklama, mają zdecydowanie mniejsze znaczenie przy wyborze alkoholu. Wśród argumentów tego typu tymi, które mają największy wpływ na nasze decyzje, są promocje cenowe.

Badanie zostało zrealizowane przez agencję SW Research w dniach 17-18 października 2017 r., metodą wywiadów on-line (CAWI), na panelu internetowym SW Panel. W ramach badania przeprowadzono 853 ankiety wśród osób, które ukończyły 18 lat.

Autor: km

Wiecej informacji: alkohol, Finlandia, wódka, Jack Daniel’s, whisky

Komentarze (7) Dodaj komentarz

Dodaj komentarz

Publikowane komentarze są prywatnymi opiniami użytkowników portalu. Wirtualnemedia.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii. Jeżeli którykolwiek z postów na forum łamie dobre obyczaje, zawiadom nas o tym redakcja@wirtualnemedia.pl

  reklama

POPULARNE

Zobacz więcej

Newsletter

Praca - WirtualneMedia