WirtualneMedia.pl

Portal o mediach, reklamie, internecie, PR
Nr 1 w Polsce

Przeczytaj też

Góralska kapela i Szkoci reklamują Ranigast Max (wideo)

Gorący temat

TVP Sport będzie transmitować turnieje e-sportowe Intel Extreme Masters i ESL

1

Aflofarm przed Polpharmą i Unileverem wśród reklamodawców telewizyjnych, w dół Procter & Gamble (TOP 10)

2018-02-15 A A A KOMENTARZE: 0 FORUM DRUKUJ POLEĆ

Ranking TOP 10 najbardziej aktywnych reklamodawców w 2017 roku ponownie otwierają przedstawiciele farmacji. Zdecydowanym liderem jest Aflofarm z GRP na poziomie 215 072,61, a za nim plasuje się Polpharma (GRP 111 867,19). Ranking zamyka również firma z tego samego sektora - GlaxoSmithKline. W tegorocznym zestawieniu zabrakło T-Mobile i Orange, ale pojawił się inny telekom, Polkomtel - wynika z analizy domu mediowego Codemedia.

Aflofarm przed Polpharmą i Unileverem wśród reklamodawców telewizyjnych, w dół Procter & Gamble (TOP 10)

W rankingu największych reklamodawców dominującą kategorią są farmacja (ponad 50-proc. udział w TOP 10) oraz FMCG (z udziałem na poziomie 41 proc.).

Podobnie jak w zestawieniu obejmującym 2016 rok, wszyscy reklamodawcy z branży farmaceutycznej, którzy znaleźli się w zeszłorocznym rankingu, zwiększyli swoją aktywność w telewizji. Mimo, że największym wzrostem może pochwalić się firma telekomunikacyjna Polkomtel (+49 proc.), nie zagroziło to pozycji Aflofarmu, który swoimi kampaniami wygenerował najwięcej GRP i utrzymał się na czele zastawienia.

Do wyników farmacji przyczyniła się znacząco firma GSK, która zwiększyła swoją aktywność w porównaniu do poprzedniego roku o 22 proc., co pozwoliło jej się znaleźć na ostatnim miejscu w tabeli. Poza tym tuż za TOP 10 (miejsce 12) uplasował się Natur Produkt Pharma (Zdrovit), który odnotował rekordowy wzrost aktywności r/r, zwiększając ilość wygenerowanych GRP prawie dwukrotnie (+95 proc.).

Jednocześnie zmniejsza się różnica pomiędzy GRP Aflofarmu a GRP pozostałych firm. W 2015 roku przewaga Aflofarmu nad drugim miejscem (wtedy Orange) była prawie 2,5-krotna, w 2016 roku było to ponad 100 proc., natomiast w roku 2017 jest to ok. 92 proc.

Jeżeli chodzi o przedstawicieli sektora FMCG, to w zestawieniu obejmującym 2017 rok znaleźli się Unilever, Nestle, Ferrero oraz Procter & Gamble. Większość reklamodawców w porównaniu do pierwszego półrocza 2017 roku nie zmieniło swojej pozycji. Jedynie Procter & Gamble przesunął się w rankingu o jedną pozycję w górę, spychając przedstawiciela sektora handlowego - Lidla - na 7. miejsce.

W porównaniu do analogicznego okresu w 2016 roku z zestawienia najaktywniejszych reklamodawców w telewizji wypadły dwie marki operatorów komórkowych - Orange i T-Mobile. Ta druga nie znalazła się już w zestawieniu obejmującym pierwsze półrocze 2017 roku. Miejsce Orange i T-Mobile zajął branżowy konkurent – Polkomtel. Gdyby potraktować Polkomtela i Polsat łącznie ich pozycja w rankingu wyglądałaby jeszcze bardziej imponująco, bo zajmowaliby czwartą pozycję.

Rośnie udział TOP 10 w zestawieniu aktywności telewizyjnej wszystkich marek (wzrost prawie o 1 pkt. proc.). Przy wzroście ilości wygenerowanych GRP w TV o 3,3 proc. na całym rynku TOP 10 rośnie o 7,4 proc. Jest to pokłosie spadającej liczby mniejszych graczy na rynku – ilość aktywnych reklamodawców w telewizji spadała w 2017 roku o prawie 4 proc.

W porównaniu do zestawienia za pierwsze półrocze 2017 roku, w rankingu obejmującym cały rok zabrakło firmy PepsiCo, która wówczas zajmowała ostatnie miejsce, a obecnie znalazła się poza TOP 10 (na pozycji trzynastej).

Autor: km

Wiecej informacji: wydatki reklamowe, reklama telewizyjna, Aflofarm, Polpharma, Unilever, Procter & Gamble

Komentarze Dodaj komentarz

Dodaj komentarz

Publikowane komentarze są prywatnymi opiniami użytkowników portalu. Wirtualnemedia.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii. Jeżeli którykolwiek z postów na forum łamie dobre obyczaje, zawiadom nas o tym redakcja@wirtualnemedia.pl

  reklama

POPULARNE

Zobacz więcej

Newsletter

Praca - WirtualneMedia