WirtualneMedia.pl

Portal o mediach, reklamie, internecie, PR
Nr 1 w Polsce

Przeczytaj też

Roczna kampania fałszywych informacji kosztuje 400 tys. dolarów. Technologiczni giganci idą na wojnę z fake newsami

Gorący temat

„Cicha noc” Piotra Domalewskiego zdobyła Złote Lwy na 42. FPFF w Gdyni

1

67 proc. Amerykanów czerpie newsy z mediów społecznościowych, Twitter, Snapchat i YouTube mocno w górę

2017-09-11 A A A KOMENTARZE: 1 FORUM DRUKUJ POLEĆ

67 procent mieszkańców USA dociera do bieżących informacji za pośrednictwem serwisów społecznościowych. W ciągu roku najwięcej takich użytkowników przybyło na Twitterze, Snapchacie i YouTubie, a jedna czwarta amerykańskich internautów korzysta z więcej niż jednej platformy social media do czerpania newsów.

67 proc. Amerykanów czerpie newsy z mediów społecznościowych, Twitter, Snapchat i YouTube mocno w górę

W nowym raporcie dotyczącym korzystania z newsów w social mediach Pew Research Center oparł się na badaniu ponad 4,9 tys. dorosłych mieszkańców USA przeprowadzonym pomiędzy 8 a 21 sierpnia br.

Z sondażu wynika, że obecnie 67 proc. amerykańskich internautów dociera do bieżących newsów za pośrednictwem serwisów społecznościowych. To oznacza wzrost o 5 proc. w porównaniu z badaniem z ub.r.

Autorzy raportu zwracają uwagę na fakt, że po raz pierwszy w historii badań prowadzonych przez Pew Research Center odsetek użytkowników w wieku powyżej 50 lat korzystających z newsów w social mediach przekroczył 50 proc. osiągając poziom 55 proc. Wzrósł też udział osób innych ras niż biała (74 proc.) oraz odsetek użytkowników z podstawowym i średnim wykształceniem.

Największy wzrost liczby osób czerpiących newsy z mediów społecznościowych zanotowano na Twitterze. Obecnie odsetek takich użytkowników sięga 74 proc. – o 15 proc. więcej niż rok wcześniej. Na kolejnych miejscach znalazły się Snapchat (wzrost o 12 proc.) oraz YouTube (11 proc.). Jedyny spadek (z 70 do 68 proc.) zanotował serwis Reddit.

Według raportu 26 proc. amerykańskich internautów przyznaje, że czerpie newsy nie tylko z jednej platformy społecznościowej. To oznacza dynamiczny wzrost biorąc pod uwagę, że w ub.r. odsetek ten był na poziomie 18 proc.

W raporcie znalazło się także kompleksowe zestawienie demograficzne osób korzystających z newsów w największych serwisach społecznościowych.

Czerpanie newsów za pośrednictwem serwisów społecznościowych nie oznacza, że są one dla respondentów jedynym źródłem bieżących informacji. Okazuje się m.in., że 37 proc. z nich ogląda newsy także w lokalnych stacjach telewizyjnych, 33 proc. korzysta ze stron i aplikacji newsowych, a 28 proc. śledzi informacje w kablówkach.

 

Autor: ps

Wiecej informacji: Pew Research Center, media społecznościowe, newsy

Komentarze (1) Dodaj komentarz

Dodaj komentarz

Publikowane komentarze są prywatnymi opiniami użytkowników portalu. Wirtualnemedia.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii. Jeżeli którykolwiek z postów na forum łamie dobre obyczaje, zawiadom nas o tym redakcja@wirtualnemedia.pl

  reklama

POPULARNE

Zobacz więcej

Newsletter

Praca - WirtualneMedia