WirtualneMedia.pl

Portal o mediach, reklamie, internecie, PR
Nr 1 w Polsce

Przeczytaj też

Centrum Monitoringu Wolności Prasy SDP protestuje przeciw zwolnieniu Doroty Roman z „Magazynu Ekspresu Reporterów”

2,1 mln widzów „The Voice Kids”. TVP2 wiceliderem rynku

2018-01-16 A A A KOMENTARZE: 7 FORUM DRUKUJ POLEĆ

Pierwszą edycję „The Voice Kids” po trzech tygodniach emisji ogląda średnio 2,09 mln osób. Jest to o 360 tys. widzów więcej niż gromadził początek ósmej serii „The Voice of Poland”. TVP2 w czasie emisji programu jest wiceliderem rynku.

Tomson i Baron z zespołu Afromental; fot. Rochstar Tomson i Baron z zespołu Afromental; fot. Rochstar

„The Voice Kids” na antenie TVP2 oglądać można w soboty o godz. 20.05 i o 21.15, począwszy od 6 stycznia 2018 roku. Jednak dwa pierwsze odcinki show stacja pokazała w Nowy Rok, czyli w poniedziałek, 1 stycznia br. o 20.05 i o 21.15.

Średnia widownia sześciu pierwszych odcinków dziecięcej wersji muzycznego widowiska wyniosła 2,09 mln osób, co przełożyło się na 12,13 proc. udziału w rynku telewizyjnym wśród wszystkich widzów, 12,58 proc. w grupie komercyjnej 16-49 oraz 11,81 proc. w grupie 16-59. - wynika z danych Nielsen Audience Measurement, opracowanych przez portal Wirtualnemedia.pl.

Do tej pory największą widownię, wynoszącą 2,37 mln oglądających, produkcja zgromadziła 13 stycznia (są to uśrednione dane dla dwóch odcinków show pokazanych tego dnia). Biorąc pod uwagę pojedyncze części programu największą widownię do tej pory zgromadził szósty odcinek, który śledziło 2,53 mln osób.

Jak już informowaliśmy, średnia oglądalność pierwszych dwóch odcinków show pokazanych w Nowy Rok wyniosła 2,15 mln widzów, co przełożyło się na 12,87 proc. udziału. Centrum informacji Telewizji Polskiej opublikowało również wyniki z alternatywnego pomiaru oglądalności prowadzonego przez Netię, który wzbudza wiele kontrowersji - jego wyniki uznawane są tylko przez TVP. Według tych danych widowisko Dwójki 1 stycznia miało 2,4 mln oglądających.

Dla porównania, ósmą edycję muzycznego widowiska, emitowaną we wrześniu ub.r., po 3 pierwszych tygodniach oglądało średnio 1,73 mln osób, co przełożyło się na 12,13 proc. udziału w 4+, 12,58 proc. w 16-49 i 11,81 proc. w 16-59. Oznacza to, że dziecięce show gromadzi o 360 tys. widzów niż wersja formatu w której biorą udział dorośli.

TVP2 w czasie nadawania „The Voice Kids” jest wiceliderem rynku telewizyjnego. Pierwsze miejsce w tym czasie zajmuje Polsat z udziałem na poziomie 13,23 proc., emitujący wówczas gł. filmy fabularne (raz pokazana została Gala Mistrzów Sportu). Trzecia jest TVP1 (gł. prognoza pogody i filmy, 6 stycznia pokazano też magazyn „Biało-czerwony Turniej Czterech Skoczni; 11,06 proc.), a czwarty - TVN (pasmo filmowe; 8,46 proc.).

Wśród widzów w grupach 16-49 i 16-59 Dwójka też jest wiceliderem rynku.

Polska wersja dziecięcego talent-show „The Voice Kids”, to mutacja popularnego na całym świecie formatu muzycznego „The Voice”, który w Polsce doczekał się już ośmiu edycji. Za produkcję obu tytułów w naszym kraju odpowiada Rochstar.

W show występują utalentowane wokalnie dzieci w wieku od 8 do 15 lat, których występy na wszystkich etapach programu oceniają trenerzy. Zasady są bardzo podobne jak w „The Voice”: dzieciaki biorą udział w castingach, wybierają drużynę ulubionego trenera i rywalizują o przejście do etapu z koncertami finałowymi.

Występy uczestników w polskiej wersji programu oceniają: Edyta Górniak, Dawid Kwiatkowski oraz Tomson i Baron z zespołu Afromental. Prowadzącymi show zostali Barbara Kurdej-Szatan, Tomasz Kammel i Adam Zdrójkowski.

Jak mówił nam dyrektor TVP2 Marcin Wolski, celem emisji „The Voice Kids” w zimowej ramówce jest kontynuacja wysokiej oglądalności sobotniego prime-time w sezonie zimowym. - Chcemy premiery emitować nie tylko wiosną i jesienią, ale również w ramówkach zimowych i letnich. Zwłaszcza chcemy wyeliminować spadki oglądalności Dwójki w okresach letnich - komentował szef stacji.

Kolejne odcinki show na antenie TVP2 będzie można oglądać w soboty o godz. 20.05.

Udział Dwójki w rynku telewizyjnym wśród wszystkich widzów w 2017 roku wyniósł 7,87 proc.

Autor: Michał Kurdupski

Wiecej informacji: The Voice Kids, TVP2

Komentarze (7) Dodaj komentarz

Dodaj komentarz

Publikowane komentarze są prywatnymi opiniami użytkowników portalu. Wirtualnemedia.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii. Jeżeli którykolwiek z postów na forum łamie dobre obyczaje, zawiadom nas o tym redakcja@wirtualnemedia.pl

  reklama

POPULARNE

Zobacz więcej

Newsletter

Praca - WirtualneMedia